25 Eylül 2018 Salı

Ufak Tefek Cinayetler Dizisinde 2 Yeni Karakter: Emre Çelen - Kerim Adil Sağlam


Ufak Tefek Cinayetler dizisi yeni sezon yayınına 18 Eylül 2018'de, 33. bölümüyle başladı. Bu bölümde diziye 2 yeni erkek karakter dahil oldu. Emre Çelen (Ushan Çakır) ve Kerim Adil Sağlam (Osman Sonant).

14 Haziran 2018 Perşembe

Keith Grant'in Evlenme Teklifini Kabul Etmek


Biraz önce Üvey Baba (Stepfather) 3 filmini izlemiş biri olarak söylüyorum; son derecede yanlış bir karardır. Filmden alınacak derslerden biri de insanın arada bir çocuğunun sezgilerine kulak vermesi gerektiğidir. Vermeyip de Keith Grant'ın evlenme teklifini kabul etmek gibi bir hata yaparsan adam daha önce başka dul veya boşanmış çocuklu kadınlara yaptığını sana da yapmaya çalışır; yani hayatını mahvetmek için elinden geleni yapar.

7 Şubat 2018 Çarşamba

Zebra Ve Stor Perde Temizliği İçin Fikirler


Bu benimle hiçbir ilgisi olmayan bir konu aslında, evimin pencerelerinde bildiğiniz standart tüllerden var, başka türlü bir perde sistemi de hiç düşünmedim. Ama müşterilerim sayesinde ilgili olmadığım konular ve varlığından haberdar olmadığım ürünler hakkında özgün makaleler yazmaya alıştım artık. Makale yazarlığı sizin için bir iş haline geldiyse buna alışıyorsunuz. Araştırıyor, okuyor, yazılar içinden yazılar beğeniyor ve onlardan faydalanarak belli bir konuda kendi yazınızı oluşturuyorsunuz - bu iş böyle. Birkaç gün önce perde çeşitleriyle ilgili bir iş aldım, bugün de zebra perde hakkında bir yazı hazırlıyorum. Bu yazının içinde zebra perde temizliği hakkında da bilgiler olması gerekiyor. Sağa sola bakınırken zebra ve stor perde temizliği konulu bir video gördüm, o videodan hareketle ne zamandır içerik girmediğim bloguma bir yazı ekleyeyim dedim. Müşterilerime yazarken kendim için de bol bol malzeme buluyorum, iyi oluyor.

13 Aralık 2017 Çarşamba

Cilt Bakımı: Doğal Ürün / Organik Ürün Kandırmacası


Valla fena kandırılıyoruz, çok pis yanıltılıyoruz cilt bakımı, saç bakımı ürünleri konusunda. Ben yazdığım ev yapımı güzellik maskesi tarifleri için organik falan diyemem mesela, çünkü maskede kullanılan sirke, yoğurt, bal, yumurta falan gibi malzemeler marketten alınan fabrikasyon ürünler olunca o maskeler de organik olmaz mantıken. Hazır ürünler gibi ayrıca renk ve koku veren veya kullanım ömrünü uzatan kimyasal maddeler eklenmediği için nispeten doğal sayılırlar diye düşünüyorum o kadar. Ama firmalar mesela içine 2 damla doğal bitkisel yağ damlattıkları veya ne bileyim, bir parça mandalina suyu ekledikleri ürünleri çatır çatır doğal ürün veya organik ürün diye kakalıyorlar bize. Bazen bunu bile yapmıyorlardır sanırım, doğallıkla en küçük bir alakası bile olmayan bir ürünün ambalajına "doğal" diye yazıverirsin, ne olacak, doğru dürüst denetim yok bir şey yok. Oysa, hesapta daha doğal ürünlerin satıldığı aktarlardaki paketlenmiş ürünler bile organik değil. Bu konuyla ilgileniyorsanız Derya'nın Spor Günlüğü blogundaki "Organik Ürün Nasıl Olmalı?" konulu yazıya göz atabilirsiniz.

6 Aralık 2017 Çarşamba

Pinterest'te Yeni Özellik: Panolara Bölüm Ekleme (Pinterest Sections)



Birkaç gündür Pinterest'e 1 ay kadar önce eklenen panolara bölüm ekleme özelliğiyle cebelleşiyorum. Gayet kolay bir şeymiş aslında da, ben başından beri, bu özelliği araştırmadan, özelliğin isminin aklıma getirdiği şeyi yapmaya çalıştığım için zaman kaybettim. Şöyle ki, bir sürü ayrı ayrı dekorasyon panolarım var benim mesela, "Dekorasyon Fikirleri" gibi bir bölüm açıp o panoları tek tek, pano olarak onun altına taşımak istedim. İçinde çok sayıda pin olan başka panolarım için de aynı şeyi yamka istedim. Pinterest Bölümler (İngilizcesi Pinterest Sections) özelliğinin amacı, tek bir panonun alt bölümlere ayrılması imiş oysa. 


Binkelam.com ve blog sitelerim için açtığım panoyu yukarıda gördüğünüz gibi o hale getirdim mesela. Ben böyle düşünmemiştim ama bu da iyi oldu. Geri dönüş açısından bir etkisi olur mu şimdiden bilemem, ama kalabalık panoların düzenlenmesi için güzel bence.

26 Kasım 2017 Pazar

Ufak Tefek Cinayetler: Oyuncular Ve Rolleri


Çok sıkı bir dizi izleyicisi sayılmam ben. Heveslenip birkaç diziyi izlemeye başlarım, bir süre sonra sıkılıp boş veririm, ondan sonra takip etmeye çalışmam, denk gelirse bakarım. Star TV'de yayınlanmaya başlayan Ufak Tefek Cinayetler dizisini şimdilik ilgiyle izliyorum, sardı beni. Kaçırmamaya bakıyordum ama 5. bölümü kaçtı, bu hafta 6. bölümünü izlemeyi umuyorum. Bu dizi hakkında birkaç yazı da yazayım diye düşündüm demin, birincisi bu olsun. Ufak Tefek Cinayetler dizisinde kim kimdir diye merak ediyor veya ne bileyim, karakterler hakkında kendi düşündükleriniz dışında da bir şeyler öğrenmek istiyorsanız aşağıya doğru devam edin:

8 Kasım 2017 Çarşamba

Sabah Yürüyüşü İyi Gelir



Kalktığında aklında bir sabah yürüyüşü yapmak yoktur, erken kalkıp bilgisayarda biraz çalıştıktan sonra, birdenbire canın istemiştir, iyiki de istemiştir, böylece o kirli krem rengi köpeği görürsün, önce bir kenarda oturmuş etrafa baktığını, az sonra, hoplaya zıplaya, az ileriden duyulan köpek seslerine doğru koştuğunu. Azıcık bir zaman önce şurada, ne kadar ciddi duruyordu halbuki, şimdi birkaç adım ötede ilgisini çeken şahane bir şey görmüş bir çocuk gibi koşuyor.

Sabah yürüyüşü iyi gelir, damarlarında akan kanını hissedersin, bacaklarındaki kuvveti, bu kadar çok sigara içmesen daha iyi olacağını, aylardan Kasım'sa, kışın yaklaştığını. Hava biraz serindir, ama hakkaten biraz, üşümeden yürürsün, biraz da yürüyor olmak ısıtmıştır bedenini, iyi ki çıkmışım dersin içinden, açık havada şu kadarcık bir hareket ne kadar iyi geliyor insana.