6 Aralık 2017 Çarşamba

Pinterest'te Yeni Özellik: Panolara Bölüm Ekleme (Pinterest Sections)



Birkaç gündür Pinterest'e 1 ay kadar önce eklenen panolara bölüm ekleme özelliğiyle cebelleşiyorum. Gayet kolay bir şeymiş aslında da, ben başından beri, bu özelliği araştırmadan, özelliğin isminin aklıma getirdiği şeyi yapmaya çalıştığım için zaman kaybettim.




















Şöyle ki, bir sürü ayrı ayrı dekorasyon panolarım var benim mesela, "Dekorasyon Fikirleri" gibi bir bölüm açıp o panoları tek tek, pano olarak onun altına taşımak istedim. İçinde çok sayıda pin olan başka panolarım için de aynı şeyi yamka istedim. 
Pinterest Bölümler (İngilizcesi Pinterest Sections) özelliğinin amacı, tek bir panonun alt bölümlere ayrılması imiş oysa. 


Binkelam.com ve blog sitelerim için açtığım panoyu yukarıda gördüğünüz gibi o hale getirdim mesela. Ben böyle düşünmemiştim ama bu da iyi oldu. Geri dönüş açısından bir etkisi olur mu şimdiden bilemem, ama kalabalık panoların düzenlenmesi için güzel bence.
Pinterest Bölümler Özelliğinin Kullanımı: 

Bu özelliği kullanmak için yapmanız gereken şeyleri "Wedding Dresses" (Gelinlik Modelleri) panomun altına bir "Bohemian Wedding Dresses" (Bohem Tarzı Gelinlik Modelleri) bölümü açarak göstereyim. Önce panoya tıklayıp içine giriyor ve "Bölüm ekle" sekmesine tıklıyorum.



Karşıma çıkan kutudaki "Adı" bölümüne planladığım bölüm ismini yazıyorum. 





Sonra "Ekle" diyorum ve açtığım bölüm istediğim panonun altında beliriyor.


Şimdi ana panodan alt panoya taşımak istediğim pinleri seçeceğim. Birkaç saat öncesine kadar bunu sadece pinleri tek tek düzenleyip aktararak yapılabileceğini sanıyordum ama konuyu araştırırken 20 - 30 - 50 pini bir kerede bir yerden başka bir yere taşıyabileceğimi öğrendim. Bunun için yapılması gereken şey üstteki fotoğrafta sağ üstte gördüğünüz "Düzenle" seçeneğine tıklamak. Böylece karşınıza panodaki pinlerin tümünü (50'den fazla ise tümünü bir kerede aktaramazsınız ama, bir defada en çok 50 pin seçebiliyorsunuz) veya bir kısmını seçme alternatifi çıkıyor. 


Şimdi gelinlik modelleri panosundaki bohem tarzı gelinlik fotoğraflarına tıklayacağım. Yanlış bir seçim yaparsam veya 50 taneyi geçersem pine tekrar tıklayıp devreden çıkartabiliyorum. Pinleri seçmeye başlayınca yukarıdaki "0 Pin Seçildi" yazısı da değişiyor zaten. Seçmeye başladıktan sonra 50 tanede durdum ben, bunları yeni yerlerine taşıdıktan sonra daha fazlası olup olmadığına bakacağım. 


Sıra "Taşı sekmesine tıklamaya geldi. Bunu yapınca karşıma seçtiğim pinleri taşıyabileceğim panolarla ilgili alternnatifler çıkacak, ben de yeni açtığım bohem tarzı gelinlik bölümünü seçeceğim. Böylece pinler hemen yeni yuvalarına yerleşecekler. 


Ve işte:


Pinterest'teki tek bir pin üzerinde değişiklik yapmak istiyorsanız bu çok kolay; pinin üstüne gelip sol üst kısmında beliren düzenleme simgesine tıklıyorsunuz ve önünüze çıkan alternatiflerden hangisini veya hangilerini istiyorsanız kullanıyorsunuz. Bu sekmeden pini silebilir, açıklamasını değiştirebilir, başka bir bölüme veya panoya aktarabilirsiniz. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder