13 Aralık 2017 Çarşamba

Cilt Bakımı: Doğal Ürün / Organik Ürün Kandırmacası


Valla fena kandırılıyoruz, çok pis yanıltılıyoruz cilt bakımı, saç bakımı ürünleri konusunda. Ben yazdığım ev yapımı güzellik maskesi tarifleri için organik falan diyemem mesela, çünkü maskede kullanılan sirke, yoğurt, bal, yumurta falan gibi malzemeler marketten alınan fabrikasyon ürünler olunca o maskeler de organik olmaz mantıken. Hazır ürünler gibi ayrıca renk ve koku veren veya kullanım ömrünü uzatan kimyasal maddeler eklenmediği için nispeten doğal sayılırlar diye düşünüyorum o kadar. Ama firmalar mesela içine 2 damla doğal bitkisel yağ damlattıkları veya ne bileyim, bir parça mandalina suyu ekledikleri ürünleri çatır çatır doğal ürün veya organik ürün diye kakalıyorlar bize. Bazen bunu bile yapmıyorlardır sanırım, doğallıkla en küçük bir alakası bile olmayan bir ürünün ambalajına "doğal" diye yazıverirsin, ne olacak, doğru dürüst denetim yok bir şey yok. Oysa, hesapta daha doğal ürünlerin satıldığı aktarlardaki paketlenmiş ürünler bile organik değil. Bu konuyla ilgileniyorsanız Derya'nın Spor Günlüğü blogundaki "Organik Ürün Nasıl Olmalı?" konulu yazıya göz atabilirsiniz.



Bir güzellik ürününün organik sayılabilmesi için belirli yerlerden organik ürün sertifikası almış olması gerekiyor. Bunu almak kolay değil gibi görünüyor, çünkü baya sıkı kurallar var. Bence olay şu, insanlar kullandıkları ürünlerin içeriğinde bazıları kanserojen olabilecek zararlı kimyasallar kullanılmasından rahatsız olup doğal cilt bakım ürünleri / organik cilt bakım ürünleri arayışına girince bu da bir sektör oluverdi. Doğal ve organik kelimeleri büyülü kelimeler haline geldi. Oysa, bu sözcükler bizi çekiyor olsa da, üstlerinde ambalajlarında böyle şeyler yazan ürünlerin büyük kısmı fasarya, buna çok inanıyorum. Fiyatın yüksek olması da tek başına yeterli bir kriter değil, çünkü firmalar organik ürünlerin ucuz olamayacağı yolundaki algımızın farkında olup bunu da kullanıyor olabilirler.

Yediğimiz, içtiğimiz, saçımıza başımıza sürdüğümüz her şeyden kuşkulandığımız zamanlardayız ve bu boşuna değil. Çok da paranoyak olmamak lazım tabii, bunun bize faydası olmaz zararı olur. Ama en azından kendimizi kandırmayalım. Ben marketten aldığım yoğurdun gerçek yoğurt olmadığının farkındayım. Pazardan köy yumurtası diye aldığım yumurtalar hakkaten gezen tavuk yumurtasıdır inşallah. Saçlarımı no poo denilen yöntemler, şampuan ve saç kremi kullanmadan yıkıyorum. Bunun için sabun ve sirke kullanıyorum ama o market sirkesi eminim ki tam anlamıyla sirke değildir. Bu durumda, salatalara falan koyduğum zaman da organik sirkenin sağlayacağı faydaları sağlıyor olmaz.

Bu doğal - organik cilt bakımı büyüsü aktarların popüler olmasına yol açtı. Ama onların raflarında da bir sürü kimyasal katkılı bakım ürünleri var.

Yaşadığımız böyle bir dünya ve yapılacak pek bir şey de yok. Belki insanlar piyasa ürünlerinin bu kadar hileli, bu kadar kimyasal katkılı olmasından dolayı uğradıkları zararlar yüzünden organik tarıma dönerler bir gün, kim bilir? Belki de devran bu şekilde dönmeye devam eder. Yapılabilecek tek şey, mümkün olduğu kadar, bütçemizin el verdiği kadar "İyi" ürünleri tercih etmeye çalışmak, veya nispeten iyi olduğunu düşündüklerimizi.

Kendi hesabıma eskisi gibi hazır meşrubat almıyorum artık. Hazır, dondurulmuş yemeklerden alırdım, yemek pişirmeyi sevmem ben, kolayıma gelirdi ama onu da bıraktım. Tavuk yemiyorum eskisi gibi, o kötü oldu, tavuk eti severim ben. Fakat çocukluğu köyde geçmiş arkadaşların o zamanlar yedikleri tavukların pişme süresi hakkında söyledikleriyle marketlerden, kasaplardan aldığımız tavukların pişme süresi arasında çok büyük fark var. Çok çabuk pişiyor bunlar, böyle olmaması lazım. Çok sık değilse de fast food restoranlarına girerdim, onu da çok azalttım. En azından bu gibi fazla kötü alışkanlıklar terk edilebilir.

Bu yüzden hiçbir şey yemeyecek, temizlik, bakım ve makyaj için satılan hiçbir şeyi almayacak halimiz yok. Ama, yukarıda da söylediğim gibi, kendimizi kandırmayalım. Kimyasal katkı maddelerine boğulmuş vaziyette yaşıyoruz. Ve bunların bazıları gerçekten sağlığa çok zararlı olabilir. Piyasa bebeklere, çocuklara bile acımayan insanlarla, firmalarla dolu. Çocukların oyuncaklarında zehirli maddeler kullanabiliyorlar. Bu yüzden biraz seçici olmaya çalışmakta fayda var.

Doğal cilt bakım ürünleri konulu başlık açıp gıda maddeleri, hatta oyuncak konusuna da atladım ama ana fikir aynı, idare edin. Ziyaretiniz için teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder