25 Ağustos 2016 Perşembe

Sevgili Çiko Felipe Cayetano Lopez Martinez Gonzales;


Kaç yıl muhatap oldum seninle çocukluk yıllarımda hatırlamıyorum,; 3 - 4, belki de daha fazla. Arkadaşın Baltalı İlah Zagor ne kadar kaslı, biçimli, düzgün fizikli, boylu poslu, enerjik bir adamsa sen de o kadar kısa, toparlak ve tembeldin. Çok da homurdanırdın. Ama sempatik ve kültürlüydün de, severdim ben seni. Aradan şöyle böyle 40 yıl geçti, hala bir solukta Çiko Felipe Cayetano Lopez Martinez Gonzales diyebiliyorum atlamadan; halbuki ne kadar az hatıram vardır benim, pek çok şeyi unuturum.


Sen unutulmazlarım arasındasın ama; Teksas ve Tommiks gibi, Kızılmaske gibi, Mister No ve Mandrake gibi, Kaptan Swing gibi ki bak Swing deyince Gamlı Baykuş da geldi aklıma. İlkokul çağlarında ne okurdum hepinizin çizgi romanlarını, bayılırdım. Sonra geçti o dönem, ama ne zaman elime geçse keyifle okuyacağım Red Kit var, bir de Asteriks; onlarla her zaman bir bağım oldu.

Darkwood ormanlarında Zagor'la beraber yaşardın sen Çiko, eski dostum, çocukluğumun çizgiden arkadaşı, pabuçlarımın Meksika'lı soylusu, öyle olduğunu iddia ederdin. Çok oburdun, bir de tehlikeli durumlarda bile komik şeyler gelirdi başına, hep biraz sarsaktın; öyle hatırlıyorum. Kafanda bir tas gibi duran saçların ve uçları yukarıya doğru kıvrılan incecik bıyıklarınla çocukluğumun kahramanlarından biri değildin, öyle olan Zagor'du; cesur, hızlı, çevik, gözü kara Zagor Te - Nay. Sen çok farklı biriydin, ikide bir de belaya sokardın adamın başını, sinirlendirirdin ama birbirinize bir tuhaf yakışırdınız yine de. Hay bin kahrı bela; derdin, karamba karambita, derdin; sülalemin bütün bıyıklıları adına, derdin; bunlar senin tipik ifadelerindi. Hay bin kunduz diyen biri vardı bir de, o kimdi, Kaptan Swing'di evet, Google'a sordum. Sevgili Google sağ olsun her işe yarıyor, senin hakkındaki bazı detaylar için de ona başvurdum. İsminin uzun halini ve tipini hiç unutmamışım ama.


O zamanlar okuduğum diğer esas çizgi roman kahramanlarının da böyle yan elemanları vardı ama onların o maceradan bu maceraya atlayan esas adamlara birtakım katkıları olurdu, ellerinden bir şeyler gelirdi, sen galiba en beceriksiz esas adam yardımcısıydın. Yardımcı kelimesi doğru olmadı aslında, o derece.

Sizler bizim çocukluğumuzun zararlı kitapları arasında sayılıyordunuz, sen ve bütün diğerleri; galiba daha çok size gömülüp ders çalışmayı ihmal edebileceğimiz için. Belki de kavga dövüş, şiddet şeysini körüklersiniz diyeydi, bir faydanız olmaz diye falan; hatırlamıyorum.

Ama ben sizinle çok keyifli zamanlar geçirdim, hepinizi sevdim şu veya bu kadar.

Sevgili Çiko Felipe Cayetano Lopez Martinez Gonzales; sana zahmet çocukluğumun bütün çizgi roman kahramanlarına ve onların kankalarına, onlara hayran olup etraflarında dolanan kadınlara, vahşi ve gururlu Kızılderililere, Rintintin denen o salak köpeğe, Dalton Kardeşler'e, Tommiks'in Suzi'sine, barlarda tek bacaklarını havaya kaldırarak dans eden kadınlara, Uzak Doğu'lu çamaşırhane sahiplerine ve aklıma gelmeyen başka kim varsa işte...hepsine selam söyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder