16 Temmuz 2016 Cumartesi

Yelpaze Mevsimi Fena Halde Geldi






Geldiği gibi de kendime açık renkli, bööle kibar bir yelpaze aldım, Cuma pazarında tam karşı tezgahta satılıyordu, kaçırır mıyım? Dün oldu bu, pazarda tezgah açmıştım, ortalık yanıyordu, tezgahın olduğu yer neyse ki estiği halde kötü bir sıcak vardı. Belgin gelmişti, bana izin vermişti, bir süre eve gidip kendimi serinletecek bir şeyler yapma imkanım olduğu halde zorlanmıştım. Yelpaze mevsimi her türlü gelmişti aslında, geceleyin memleket çok sıcak saatler geçirecekti, ne kadar yelpazelensek yetmeyecekti ama o saatlerde bundan haberimiz yoktu. 15 Temmuz 2016 darbesi veya darbe gibimsisi veya danışıklı dövüşü ya da her neyse; kapımızda idi. Geceleyin şaşkın ve endişeli, birbirimizi arayacak, neler olup bittiğini tam olarak anlamak için her bulduğumuzu seyredecek, önümüze çıkanı okuyacaktık. Bu pek bir işe yaramayacaktı o ayrı. Şahsen neler olup bittiğini halen anlamış değilim.









Bugün 16 Temmuz 2016 ve bugün de çok sıcak; memleket de, hava da. Sıcağı çekmek zor, sinirleri bozmamak zor, memleketin hallerini anlamaya çalışmak yorucu, gelecek günler sanki biraz belirsiz ve korkutucu vesaire. Güzel bir gün değil kısacası. Evdeysen daraldıkça duş yapmak lazım, hafif şeyler yemek lazım, dışarıya çıkıyorsan ince ve açık renkli bir şeyler giymek lazım. Açık havada uzun zamanlar geçirecek olanların şapkayı, güneş gözlüğünü, güneş koruyucu sürünmeyi ihmal etmemesi lazım. Yaşlıların, bebeklerin, küçük çocukların işi daha zor bu havada. Çok kilolu olanlar da ekstra zorlanır herhalde.



Bu yelpaze mevsimi nasıl geçecek bilinmez, bu yaşadıklarımızdan sonra ilerleyen günlerde neler olacak kim bilir. İyi düşünmek istiyorum, iyi düşünmeyi becerebilen tarafımın her tarafını devreye soktum ama pek fayda etmedi. Sanki büyük bir eksik var, büyük bir yanlış var, feci bir şey var ama bunun ne olduğunu hiçbir zaman bilemeyeceğiz. Sadece sonuçlarını bekleyeceğiz.



Canım hiçbir şey yapmak istemiyor ama bir şeyler yapmaya çalışıyorum yine de. Kafam bulanık. Okuduğum şeyler, dinlediğim şeyler, kendi düşüncelerim, endişelerim; sarhoş gibiyim. Acıktım da. Acıktım ama canım bir şey yemek de istemiyor. Olmaz öyle. Kalkayım bir salata yapayım kendime.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder