16 Temmuz 2016 Cumartesi

Acıbadem Robert's Coffee: Uçan Pipet Hayrullah


Olay yeri: İstanbul Kadıköy - Acıbadem Robert's Coffee

Oyuncular: Ben, kızım ve uçan pipet Hayrullah

Mekan izlenimi: Garsonlar çok nazik veya bizim şansımıza, bize servis yapan gözlüklü genç öyleydi. Yediklerimizden de gayet memnun kaldık. İçecekler biraz daha çabuk gelebilirdi diye düşündüm yalnızca.

Hikaye: Biricik kızım Majesteleri 1. Nehir Hanım ve ben çok acıkmıştık. Şuraya mı gitsek, buraya mı otursak derken Robert's Coffee'de karar kıldık.İçecek olursam ben ayran söyledim, kızım diyet kola. Hayrullah kızımın bardağının içindeki pipetin adıdır, uçan pipet olarak tanımlanmasını da gayet yerinde buluyorum. Hayrullah'ın esas olayı ilk başlarda, bardak dolu iken aldığı şekillerdi aslında ama böyle bir yazı yazmayı sonradan düşündüm, o anların fotoğrafı yok o yüzden.



Kızım Hayrullah'ı (O sırada böyle bir ismi yoktu kendisinin, biraz sonra oldu) bardağın içine koydu güzelce. Fakat Hayrullah bardakta güzelce duracak bir pipet modeli değildi. Kolanın asidinden herhalde, önce biraz havalandı, sonra biraz daha, biraz daha; derken bardaktan dışarı fırlayacak duruma geldi. Benim ayran bardağımdaki pipette hiçbir hareketlilik yoktu, Hayrullah'ın dansının asitle ilgili olduğunu bu yüzden düşündüm. Seyretmesi öyle keyifliydi ki anlatamam. Bardağa geri koyuyorduk, dibe yapışıyordu, sonra santim santim yukarı çıkmaya başlıyordu. En sonunda, bir ucu bardağın üst kısmına yapışmış, büyük bir bölümü dışarıda durarak...duruyordu, bir balerin zarafetiyle.  Veya bir akrobat çevikliğiyle. Sihirli pipet Hayrullah desek de olurdu belki diye düşündüm şimdi, öyle bir duruşu vardı ki bardaktan çıksa, havada yere paralel olarak düşmeden duracaktı belki.

Şimdi kim bilir hangi çöplüktesin Hayrullah. Ama unutulacağını düşünüp üzülme, seni ölümsüzleştirecek bir yazıyı yayınlamak üzereyim. Ben geçmişten az şey hatırlarım biliyorsun, yani biliyorsundur gibi geldi, senin gibi bir pipetten her şey beklenir. Fakat böylece ben bile unutmuycam seni. Günümüze dahil olduğun, bizi güldürdüğün ve bana bir yazı fikri verdiğin için teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder