25 Aralık 2015 Cuma

Yıldız Şehriyeli Salça Çorbası


Kendi spesiyalim olan yıldız şehriyeli salça çorbası tarifi öyle orijinal bir şey olmayıp salçalı yıldız şehriye çorbası tarifinin salçası fazla kaçırılmış halinden ibarettir bayanlar baylar. Üstelik, fazla salçalı falan ama, gayet de lezzetli oldu.




















Beni rahatsız eden şey çorbayı pişirdiğim tencerenin kapağındaki yol yol koyu kırmızı lekelerdi, kapağa bakarken bunu kafasına vurarak birini öldürdüğümü ve delilleri ortadan kaldırmak babında hemen yıkamam gerektiğini düşündüm. Cinayeti hatırlamıyordum ama bir cinnet anında şey yapmıştım herhalde. Aynen böyle, insan beyni acayip bir şey, kapağı gördüğüm anda bunlar geçti aklımdan.


Yıldız şehriye çorbası yapımı gayet basit, yemesi keyifli bir çorba çeşidi. Fazla çorba içen biri değilim ben ve şehriye çorbasını her zaman sevmişimdir. Bir de bol kaşar rendeli koyu domates çorbasını severim, bayılırım hatta.


Gelelim tarife. Ben et alıp haşlamıştım, onun suyunu kullandım, mis gibi de oldu. Bir de maydanoz kullanmadım, çünkü evde yoktu. Bir de karabiber kullanmadım çünkü onu atlamışım. Sıvı yağı da göz kararı kullandım. Salçayı da öyle ama işte, salçanın şeyini çıkarmışım.

Malzemeler

6 su bardağı su (Et suyu güzel oluyor. Elinizde daha az varsa üstünü suyla tamamlayabilirsiniz. Sadece su da olur tabii.)

4 çorba kaşığı yıldız şehriye (Veya arpa şehriye)

2 çorba kaşığı sıvı yağ

2 yemek kaşığı domates salçası

Tuz, karabiber, maydanoz (Tuzsuz olmaz normal şartlarda, diğerleri yoksa da sorun olmaz.)

Yapılışı

Yağı tencereye alın, üstüne salçayı koyup kavurun. Sonra suyu ekleyin. Su kaynayınca şehriyeleri ilave edin ve çorbayı kısık ateşte pişmeye bırakın. Şehriyeler büyüyüp yumuşadı mı tamamdır. Ben tadına bakarak kontrol etmeyi tercih ediyorum ama.

Ocağı kapatmanıza birkaç dakika kala tuz, karabiber ve kıyılmış maydanozu koyun. Sonra afiyetle içebilirsiniz, limon varsa biraz sıkın, güzel oluyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder