25 Ocak 2016 Pazartesi

Adobe Photoshop CS 6 İle Fotoğraf Düzenlemek Önemli!


Hem de ne önemli, ben bunun önemini geç öğrendiğim için canım sitem binkelam.com kaplaması gerekenden çok daha fazla bir alan kaplıyor hosting alanında ve ben hala bu durumu düzeltmeye çalışıyorum, bunun için zaman ayırıyorum. Daha 1 - 2 yıl da uğraşırım herhalde. Bu vesileyle Adobe Photoshop CS6 ile fotoğraf düzenleme konusunda öğrendiğim şeyleri yazayım dedim. Belki farklı şekiller, programın farklı kullanım alanları vardır; ben kendi yaptığım şeyleri paylaşıcam sadece.




















Şimdi, tek 1 fotoğrafı boyutlandırıp webe uyarlamak için yapmanız gereken şeyler şunlar:

Programı açın.

Sol üstteki "File" sekmesine, sonra da oraya tıklayınca karşınıza çıkan "Open" sekmesine tıklayın. Ona tıklayınca açılan kutuyu kullanarak düzenlemek istediğiniz fotoğrafı bulun, üstüne sol tıklayın, aşağıda ismi belirecek. Şimdi de "Aç" sekmesine tıklayıp fotoğrafın programın içine yerleşmesini sağlayın.

Sol üstteki (Bende 3. sırada, hep öyle midir bilmiyorum, öyle olmalı) "Image" sekmesine ve ona tıklayınca açılan seçeneklerden de "Image Size"a tıklayın. Burada fotoğrafın boyutlarını ayarlayacaksınız.

Ben sadece "Widht" (Genişlik) ve "High" (Uzunluk) kutularını dolduruyorum; her ikisinde de "Pixels" seçeneği işaretliyken. Sonra da "OK" sekmesine basıyorum ve fotoğrafın boyutu istediğim şekli almış oluyor. Siz bunu fotoğraflarınızın boyunu posunu nasıl istiyorsanız ona göre ayarlamalısınız tabii.

Şimdi tekrar "File" sekmesine ve açılan kutudan "Save for Web" sekmesine tıklayın. Önünüze çıkan fotoğraflı kutunun sol alt kısmındaki "Save" seçeneğine de bastığınızda; fotoğraf hem istediğiniz boyutlarda, hem de webe uyarlanmış olacak. Karşınıza çıkan isimle veya kendi verdiğiniz isimle istediğiniz yere kaydedin.

Son olarak "File", açılan kutudan "Close" ve orada açılan kutudan da "No" sekmesine tıkladınız mı fotoğraf programın içinden silinir.



Adobe Photoshop CS6 ile toplu fotoğraf düzenleme meselesine gelince; bunun için boyutlandıracağınız fotoğrafları bir klasörün içine koyun. Bunların hepsi aynı konumda olmalı; hepsi kare, hepsi enine dikdörtgen veya hepsi boyuna dikdörtgen. Ölçüleri de; programa tek bir boyut yazacaksınız, hepsi aynı olabilecek şekilde olmalı. Ufacık fotoğraflarla kocaman fotoğraflar, geometrik şekil itibarıyla benzeseler de, olmaz sanırım. Hiç denemedim ama olmaz gibi geliyor.

Gelelim bu işin nasıl yapılacağına:

 Programı açın.

Sırasıyla şu sekmelere tıklayın; File, Scripts ve Image Processor.

Karşınıza bir kutu çıkacak. Üstteki "Select Folder" sekmesine tıklayın ve şimdi açılan kutudan içindeki fotoğrafları düzenleyeceğiniz klasörü seçin. Sonra kutunun aşağısındaki "OK" sekmesine tıklayın.

Şimdi alttaki "Select Folder" sekmesine tıklayıp açılan kutunun en altındaki "Yeni Klasör Oluştur"  ve sonra da "OK" 'e tıklayın.

3. sıradaki "File Type" sekmesinde "W" kutucuğuna istediğiniz genişliği, "H" sekmesine de istediğiniz uzunluğu yazın. "Save as JPEG" ve "Resize to Fit" sekmelerine tıklanmış olmalı. Bir de "Quality" kutucuğu var, bendeki programda içinde "5" yazıyor, neden bilmem, kesin birisi öyle yap dediği içindir. =)

Şimdi sağ üstteki "Run" sekmesine tıklayın ve bekleyin, fotoğraflarınız boyutlanacak ve masa üstünde içinde "JPEG" yazılı bir klasör olan bir "Yeni Klasör" olacak.

Bazen bunu yaparken program birden durur, bunun üstünde durmadım, bazı fotoğrafları bu toplu işleme almaya layık mı bulmuyor nedir, farkında değilim. Bunu yaptığı zaman düzenleme olayı duruyor ve programın içinde bir kutu beliriyor. "OK" tuşuna bastınız mı veya sağ üstündeki çarpı işaretine tıkladınız mı kaybolur o kutu. Bu olay birkaç kere de olabilir, her seferinde bu itiraz kutusunu ortadan kaldırın.

 İşlem bitince oluşan yeni klasörü kontrol edin, beğenmediği fotoğrafları düzenlemiyordu galiba ve yeniden tek tek düzenliyordum ben onları...herhalde. Fena uyku bastı, emin değilim. Ama çözüm bulunuyor yani.

Bu toplu düzenleme işlemi sadece boyutlandırma işine yarıyor, sonra bu boyutları ayarlanmış fotoğrafları tek tek tekrar Adobe Photoshop CS6 ile "Save for Web" yapıyorum ben. Webe uyarlanmış olmuyorlar çünkü. Toplu bir webe uyarlama yöntemi de vardır sanırım, ama bu programla, ama başka bir programla; fakat ben onu bilmiyorum. Araştırsam ne iyi olur aslında, zaman kazanırım.

Bilgisayarınıza büyük bir fotoğraf ekleyip, fotoğrafın kaç KB veya kaç MB olduğunu (Üstüne sağ tıklayıp en alttaki "Özellikler" sekmesine tıkladınız mı görünür bu) not alın, bir de boyutlarını küçültüp webe uyarladıktan sonra yapın aynı şeyi, aradaki farka şaşıracaksınız. Aynı şeyi bir fotoğraf klasörü için de yapabilirsiniz tabii.

Böylece web sitenizin hosting alanına çok yüklenmemiş olacaksınız, ben ne yüklenmişim ama, bildiğiniz gibi değil! =(  Ayrıca bunu yapmak veya yapmamak, bol fotoğraflı bir site için özellikle, sitenin açılış hızını da etkiler sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder