15 Haziran 2019 Cumartesi

Tweet Fırtınası (Tweetstorm) Yapmanın Etkisi


Neredeyse 6.5 ay olmuş bu bloga uğramadığım, yani, gerçekten çok ayıp etmişim. Kendisinin gönlünü alabilecek miyim bilmiyorum ama bugün tweet fırtınası (tweetstorm) yaparken, hadi dedim, şuna bu konuda bir şeyler yazayım da yüzü gülsün.




















Şimdi şöyle ki, bu blogger arkadaşlara, web sitesi sahiplerine falan tavsiye edeceğim bir yöntem. Blog istatistikleri olaydan ciddi derecede etkileniyor. Bende oluyor bu, başkalarında da olacaktır mutlaka. Şu şekilde deneyebilirsiniz:

*Bir tweet listesi hazırlayın. Limitin ne kadar olduğunu tam bilmiyorum ama benim 15 - 20 konunun linkini bir kerede verdiğim oldu.
*Yayınlamadan önce blog istatistiklerine bakın.
*Hazırladığınız listeyi yayınlayın.
*Çok değil, 3 - 5 dakika sonra blog istatistiklerine bir daha bakın.

Ben az önce 10 tweet'ten oluşan bir fırtına hazırladım. Bloglarımdan birinden 10 yazı seçip yayınladım ve istatistik rakamı fark edilir derecede yükseldi. Daha önce de test etmiştim bunu, benzer sonuçlar almıştım.

Benim gibi 1'den fazla blogunuz varsa 2 ondan, 3 bundan yazı seçerek de yapabilirsiniz bunu tabii. Tek bir kaynaktan olması zorunlu değil. Ama ilk denemenizi tek bir yerden yaparsanız etkisini tespit etmek açısından daha iyi olabilir.

Tweet Fırtınası Nasıl Hazırlanır?

Öncelikle şunu söyleyeyim,  tweetlerin başına küçük bir açıklama da yapın bence. Yazının başlığını koyabilirsiniz. Veya işte, konu neyse onunla ilgili kısa bir şey yazabilirsiniz. "Şu nedir, bu nasıl yapılır, şunun yolları, oraya nasıl gidilir, şu burcun özellikleri"...gibi. Bir de, linkleri kısaltın. Ben Bitly ile yapıyorum bunu.

*Link vermek istediğiniz yazılara karar verin.

*Her bir kısaltılmış link ile bir tweet atacaksınız. Ama bir tanesini hazırlayıp yayınlamayın. Bunun yerine, o yazıyla işiniz bitince aşağıda, sağda aktif hale gelen "Artı" işaretine tıklayın. Oraya başka bir yazının linkini koyun.

*Listenizi bu şekilde hazırlayın. 2 maddelik de olabilir, 8 - 10 - 15 de.

*Tamamlandığı zaman, yine sağda aşağıda beliren "Tümünü Tweetle" ifadesine tıklayın.

İşinize yarayacağını umarım. Yaraması lazım, bence oldukça etkili.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder