26 Ağustos 2017 Cumartesi

Gongbi Tekniği İle Kedi Çizimleri / Xing Chengai





Bu yazının konusu birkaç şeyi birden merak etmeme yol açtı; gongbi tekniği nedir diye bakındım, Xing Chengai kimdir merak ettim, falan filan. Bu teknik hakkında boglarımdan birinde ayrıca bir yazı yazmaya niyetlendim ama burada da biraz bilgi vericem tabii. Önce Chengai'den söz edeyim biraz, göreceğiniz kedi çizimleri onun tarafından yapılmış.







Sanatçı 1960 yılında, Kuzey Çin bölgesinin Hebei eyaletinde dünyaya gelmiş. Çocukluk çağlarından itibaren boyamaya büyük ilgisi varmış. 1978'de Hebei Eyaleti Güzel Sanatlar Akademisi'nden mezun olmuktan sonra Pekin'deki Sanat Ve El Sanatları Akademisi ile Lu Xun Güzel Sanatlar Akademisi'nde ileri seviyede eğitim almış.












Bazı resim çalışmalarıyla ulusal sanat fuarlarında çeşitli ödüller alan  Chenghai geleneksel Çin resmi, mürekkep sanatı ve biri soyut (xieyi), biri de gerçekçi (gongbi) olmak üzere 2 teknik üzerinde çalışmış. Çin resimlerindeki 4 temel türden biri olan hayvanlar üzerinde eğitim almış. Çoğunlukla kediler, kaplanlar ve köpekler, arada bir de kuşlar ve atlar çizmiş. Yaptığı kedi çizimleri ve hayvanları konu alan diğer eserleri, başka sanatçıların eserlerinden farklı bir fırça dokusu ve kürk kalitesiyle karakterize ediliyor.


















Gongbi tekniği ne demek, ona değineyim biraz da: Çin resminde bu teknik dikkatli fırça veya maharetli fırça olarak tanımlanıyor. Bu teknikle çizilen resimler genellikle çok renkli oluyor, bir figür içeriyor veya bir hikaye anlatıyor. İnce, küçük bir mürekkep fırçası ile yapılan bu çizimler için Çin mürekkebi suyla karıştırılıyor, resmin taslağı çiziliyor, bir miktar ham ipek birtakım işlemlerle emici hale getiriliyor, kurutuluyor, çizimin üstüne yerleştiriliyor, çizim ipek kumaşa kopyalanıyor, 2 tarafı da boyamak için tek tek renkli pigmentler hazırlanıyor; böyle bir sürü şey. İzlediğim bir videodan anladığım kadarıyla baya ince bir iş. Sonucunu da bu çizimlerde görüyorsunuz işte.


















Buradan sana bir kere daha teşekkür ediyorum Google Translate; bu yazıyı  sayende yazıyorum. Yakında minnetimi ifade eden bir yazı da yazmayı planlıyorum ayrıca. Size de yazıma uğradığınız için teşekkür ederim sayın ziyaretçi. Yazmaya son veriyorum ama aşağıda başka çizimler de olacak. Onları da ekleyip, yazıyı yayınlayıp bir şeyler yiyeyim diyorum, çok acıktım.






































































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder