20 Eylül 2016 Salı

Zeytinyağı Saçtan Nasıl Çıkarılır?






Zeytinyağı ile saç bakımı yapacağım tuttu da üzerinize afiyet, saçlarımı sürdüğüm yağdan arındırmanın kolay olacağını sanmıyorum, zeytinyağı saçtan nasıl çıkarılır sorusuna cevap arayayım dedim o yüzden. Hazır arıyorken, blogu da ne zamandır boşlamışım; konu olarak yazayım diye düşündüm. İşte internette rast geldiğim çareler:





*Önce saçlarınızı bol miktarda ılık suyla durulayın. Soğuk su yağ üzerinde etkili olmaz zaten, sıcak su ise saçlara nem kaybettirir ve böylece nem kazansınlar diye yaptığınız bakım boşa gider. Bu durulamadan sonra saçlarınızı her zaman neyle yıkıyorsanız yine onunla yıkayın. Ben defne sabunu ile yıkayacağım mesela, 1 yılı aşkın zamandır şampuansız saç yıkama (No poo)  yolunu tercih ediyorum çünkü, defne sabunu ve sulandırılmış elma sirkesi kullanıyorum. Bu zaten sert olan saçlarımın biraz daha sertleşmesine yol açtı aslında ama vazgeçmeye niyetim yok şimdilik. 52 yaşındayım ben, saçlarımın yapısı zaten hep kuru ve biraz sertti, yıllardır da boya görüyorlar. Kızım 25 yaşında, her ne kadar arada boya, kına bir şeyler kullanıyorsa da saçları çok daha genç, çok daha az işlem görmüş ve benimkiler gibi sert değil; onun aldığı sonuç daha olumlu mesela. Neyse ne diyordum, bir de  tatil, deniz, güneş derken hepten kurudu saçlar; zeytinyağıyla bakım yapmamın sebebi bu zaten. Şampuan veya sabun duruma göre bir veya birkaç kere kullanılabilir ama fazla kullanmanın da bakımı boşa çıkaracağından kuşkulanıyorum.



*Saçları yarım kova suya eklenmiş yarım bardak elma sirkesiyle durulamak da işe yarayabilirmiş.



*Buyur burdan yak; zeytinyağını saçtan çıkarmak için tavsiye edilen diğer bir yöntem de yağlanmış  kuru saçın üstüne şampuan, sabun, ne kullanıyorsanız artık ondan sürüp 2 dakika bekletmek ve daha sonra yıkamak. Çünkü yağ suyu görünce çözünmezmiş. Bu ilk yazdığımla çelişiyor, hangisini denesem acaba? Bunu denesem diyorum. Çünkü başka bir yerde de önce ıslatırsak yağın suyla beraber saç tellerine daha da yapışacağı yazıyor, mantıklı geldi. Tam bir arınma için bundan sonra da elma sirkeli suyla durulayabilirmişiz.



*Bir de 1 yumurtayı kırıp (Bunu bir yerde de 1 veya 2 yumurtanın sarısı diye gördüm galiba ama şimdi bulamıyorum.) bununla saçlara friksiyon yapma, sonra yıkayıp arındırmaya çalışma tavsiyesi var. Yumurta köpürüp yağın etkisini azaltıyor, bu da saçların yağdan temizlenmesini kolaylaştırıyormuş.



Son olarak şunu yazayım; zeytinyağıyla saç bakımı yapmak için yağı önce bir parçacık ısıttım ben, öyle kullandım ve saçımın her yerine sürdüm, fazla kaçtı bu arada galiba. Ölçülü kullanmak lazım, arındırmak illa ki biraz dert olacak.




No poo için tıklayın




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder