29 Mart 2016 Salı

5 Dakkada Değişir Bütün İşler


Az önce yaptığım bir telefon konuşmasından sonra aklıma esti 5 dakkada değişir bütün işler başlıklı bir yazı yazmak. Kendim gayet keyifliyken, keyifli bir şey sormak için bir arkadaşı aradım. Dün de konuşmuştuk ve o zaman o da keyifliydi. Az önce hiç öyle değildi ama, hiç. Beklenmedik sorununu şaşkın şakın dinledim. 


Bu işler dedi, anladın mı, adamı bazen geriden şişler; MFÖ böyle söylüyor New York sokakları isimli parçasında. Evet, hayatta bazen birdenbire böyle şeyler oluyor. 5 dakkada, bazen daha kısa bir sürede başına öyle bir şeyin gelmiş olduğunu öğreniyorsun ki 5 dakika önceki rahatlığından eser kalmıyor. Arkadaşın yaşadığı böyle bir şey işte. 

Hayat insana herhangi bir şeyi önceden bildirmiyor; "Müsaitseniz size bir sorun gönderecektim" gibi bir durum yok. Öyle bir şey olsa kim "Müsaitim" der ki zaten?

Şarkıda geçen öyle haller içinde ki halim, Türkçeye çevirmeye yok mecalim ifadesi de uyuyor dinlediğim probleme. Bu bir gün insanın karşısına çıkabilecek bir durum aslında ama işte, uzun süre karşına çıkmayınca kendini emniyette hissediyorsun, gevşiyorsun, rahatlıyorsun o durumla ilgili olumsuz beklentiler açısından. Sonra bir gün "Küt!" diye kendini hatırlatıyor o sorun sana, ben buradayım, bitmedim, hala seni etkileyebilirim der gibi. 

Telefonda bana dedi ki "Ben şöyle, şöyle bir insanken başıma neden böyle bir şey geliyor?" Standart soru; çoğumuz kendimize bu soruyu sormamıza yol açan durumlar yaşamışızdır. Ne var ki hayatın öyle bir şeysi de yok, ben böyle davranırsam, şöyle biri olursam şunlar şunlar başıma gelmez diye bir şeysi. İnsanlarla etkileşim halindesin bir kere, onların yaptıkları senin yaşantını şu veya bu derecede, şu veya bu şekilde etkiliyor. 

5 dakkada değişir bütün işler evet, kendimden de biliyorum. 

Siz bilmiyor musunuz sanki?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder