16 Ağustos 2015 Pazar

Mecbur Kalınca Tutumlu Olmakta Bir Dünya Markasıyım


Normal şartlar altında tutumlu bir insanın yüreğine indirebilecek kadar tutumsuz biriyim ama başka çarem kalmayınca bende bir ekonomik tavırlar, bir tutumluluk pozları, bööle bir hesaplı kadın halleri beliriyor ki kendime duyduğum hayranlıktan başım dönüyor yemin ederim. 4-5 gündür böyle bir durum söz konusu; dünya markasıyım diye başlık attım ama dünya markaları halt etmiş yanımda bu açıdan, öyle şey bir haldeyim böyle; dikkatli, hesaplı, malını sakınan...

Söz konusu olan mal da minicik, mini minnacık birtakım halkalar bu arada. Ben bunları takı yaparken kullanıyorum, özellikle halhal yaparken. Halhalların durumu da şu ki yaptığımı kaptırıyorum, alıyorlar sağ olsunlar, halhal yapmaktan helak olmuş haldeyim. Normalde kıştan stok yaparım, web işleri başımdan aştığından geçen kış stok da yapamadım, yap yap yetişmiyor.

 Sözün özü halhallar bu aralar çok önemli, sürekli bulundurmam lazım. Geçen şöyle bir düşündüm de, Cuma günleri pazarda kazandığım paranın üçte bir kadarı halhaldan geliyor. Ama minicik halkalarım bitmek üzere maalesef. Gebze'de malzeme satan bir yer buldum, birkaç kere ufak tefek bir şeyler almak için gittim, ürünleri beğenmedim. Normalde Tahtakale'den alırım ben de, böyle ufak eksikleri buradan karşılayabilsem iyi olurdu. Şimdik, evde çalışırken kucağıma koyduğum bir tepsi var benim. Ben çalıştıkça üstü bir sürü bir şeylerle dolar bunun, çok dolup da sıkıldığım zaman, tutumlu olmak olsun diye kristal boncuklar falan varsa ayırırım, o da ayıklayacak sabrım varsa yani; kalanını çöpe dökerim gider, bir daha o şekilde dolana kadar rahat ederim. Küçük bir tepsi ama bir sürü ıvır zıvırla dolunca daraltıyor beni.

Ve fakat bugünlerde nerde o tepsiyi gözünü kırpmadan çöpe deviren kadın, nerde minik halkalarının başına bir şey gelecek, maazallah 1 tanesi yere falan düşecek diye yüreğine inen kadın. Seyrek olarak ters veya acele bir hareket yaptığımda tepsinin tamamen veya kısmen devrildiği olur, bu sıralar devrilmesin diye bir balerin zarafetiyle hareket etmeye çalışıyorum. Tepsideki ufak tefeği elimin tersiyle atasım var ama ne mümkün, cıncık cıncık ayıklıyorum böyle ki mini minnacık halkalarımdan biri ziyan olmasın. Canım halkalarım benim. Bir de güzeller ki. Bu kadar güzel olduklarının daha önce farkına varmamıştım hatta.

İşte böyle, bazı şartlar altında ben bile tutumlu olabiliyorum. Hayat bazen mecbur ediyor maalesef. Yoksa ne dökülürdü o tepsi şimdi, oof of!

Yaptığım halhal modelleri çoğunlukla minik halkalarla birbirine eklenen, ince bir zincirden sallandırılan küçük boncuklardan, metal figürlerden falan oluşuyor genelde, çünkü müşterilerim o tarz şeyleri beğeniyor. Bakınız şöyle şeyler:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder