7 Şubat 2018 Çarşamba

Zebra Ve Stor Perde Temizliği İçin Fikirler


Bu benimle hiçbir ilgisi olmayan bir konu aslında, evimin pencerelerinde bildiğiniz standart tüllerden var, başka türlü bir perde sistemi de hiç düşünmedim. Ama müşterilerim sayesinde ilgili olmadığım konular ve varlığından haberdar olmadığım ürünler hakkında özgün makaleler yazmaya alıştım artık. Makale yazarlığı sizin için bir iş haline geldiyse buna alışıyorsunuz. Araştırıyor, okuyor, yazılar içinden yazılar beğeniyor ve onlardan faydalanarak belli bir konuda kendi yazınızı oluşturuyorsunuz - bu iş böyle. Birkaç gün önce perde çeşitleriyle ilgili bir iş aldım, bugün de zebra perde hakkında bir yazı hazırlıyorum. Bu yazının içinde zebra perde temizliği hakkında da bilgiler olması gerekiyor.




















Sağa sola bakınırken zebra ve stor perde temizliği konulu bir video gördüm, o videodan hareketle ne zamandır içerik girmediğim bloguma bir yazı ekleyeyim dedim. Müşterilerime yazarken kendim için de bol bol malzeme buluyorum, iyi oluyor.


Konuyu araştırırken gördüğüm kadarıyla genel kanı şu: zebra perde silinerek temizlenir. Ayrıca, hafif tozunun 2 - 3 haftada bir, elektrik süpürgesinin uygun uçlarından biriyle alınabileceği yolunda görüşler de var. Bazı yazılar reklam tarzında: Bu şahane ürünümüzü kullanarak perdenizi ilk günkü gibi pırıl pırıl yapabilirsiniz, falan filan.

Bu tip perdelerin silinmesi için alkolsüz ıslak mendil kullanılabileceğini belirten yazılar da gördüm. Kuru temizlemeciye vermek de bir alternatif ama herhangi bir yere değil,bu iş için uygun bir makinesi olduğundan emin olduğunuz bir yere. Ayrıca bu şekilde temizletmek daha maliyetli oluyormuş.


Benim dikkatimi çeken video zebra perdenin yıkanması ile ilgili. Bunun doğru bir yöntem olup olmadığını bilmiyorum ama detaylı, açıklamalı bir video olarak belki bu tür perde kullanan birilerinin de ilgisini çeker diye düşündüm. Bu perdeler belli aralıklarla peş peşe dizilmiş özel dokulu bir kumaşla tül kumaşlardan oluşuyor. Bu videoda bu kumaşı silerek tam anlamıyla temizlemenin mümkün olmayacağı, yıkamanın daha etkili bir temizlik yöntemi olduğu anlatılıyor.

Fakat bu da çok kolay bir şeye benzemiyor. Perde dikkatle sökülecek, yere yayılabileceği veya tercihen asılabileceği bir alan olacak, yıkarken kesinlikle kırıştırılmayacak vesaire. Perde kalitesizse yıkamaya gelmeyebilir, bir de o var. Ama kullanılan kumaşlar kaliteliyse suyun değmesiyle bozulmazmış.

Neyse, Haydar Şahin anlatmak istediği şeyi güzel anlatmış, izlemekte fayda olabilir.  Temizleyici olarak bulaşık deterjanı veya çamaşır suyu kullanılmamasını önerdiğini de ekleyeyim.

 "Zebra perde nasıl sökülür ve nasıl geri toplanır?" sorularını da cevaplayan o video geliyor şimdi. Umarım işinize yarar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder