27 Eylül 2015 Pazar

Kıytırık Twitter Fenomenleri


Twitter fenomeni kategorisine giren sayfaların epeyce bir kısmı beni hayal kırıklığına uğrattı. Aslında neredeyse hepsi, ama benim denk gelmediğim güzel sayfalar vardır mutlaka diye epeyce dedim. Kendimce kıytırık Twitter fenomenleri olarak tanımladığım bu sayfalardaki takipçi sayısı özenilmeyecek gibi değil...di benim için bu takipçilerin çoğunun organik takipçiler olmadığını, muhtemelen bir program aracılığıyla o sayfaya yüklendiğini fark edene kadar. Veya 1 gün içinde kaç kişi takip edilebilirse o kadar kişiyi, sayfalarına hiç bakmadan takibe almak şeklinde de olabilir, bilemiyorum. Ama pek sanmıyorum, çünkü bu da belli bir zaman harcamayı gerektirir çünkü. Oysa, çabuk ve kolay para kazanma şeysinin bir çeşitlemesi olarak bu sayfalarda da amaç olabildiğince az emek vererek olabildiğince havalı görünmek sanırım.


Öyle de yöntemler var ki...Bir tanesini biliyorum mesela, bir forum sitesindeki 'satılık Twitter hesabı' konulu yazıyı okurken denk gelmişti. Ne yaptığını açıkça yazmıştı arkadaş; çok sayıda insanı takip etmiş, onlar da onu takip etmişler, sonra bir program vasıtasıyla takip ettiği sayfaların çoğunu unfollow etmiş, böylece ortaya binlerce, on binlerce kişinin takip ettiği ama mesela sadece 500 kişiyi takip eden bir sayfa çıkmış; onu satıyor.

Veya ne yapıyorlar; hepsi birbirinin aynı olan bir sürü Twitter hesabı açıyorlar. Bazen şöyle bir şey oluyor; bir sayfayı takibe alıyorsun, sana başka sayfalar öneriliyor, hepsi o sayfanın aynısı. Ben fark edersem geri takip yapmıyorum onları. Benim web sitem ve bloglarım için açtığım birkaç sayfa var, şifreleri bana verilmiş başka birkaç sayfa da var, bunların birbiriyle etkileşim içinde olmasını sağlıyorum, bazen bir sayfadaki iletiyi başka birkaç sayfada retweet ediyorum ama bunları aynı sırayla yapmam. Bir tweet'imi bugün bir sayfaya retweet ettiririm, başka bir sayfaya başka bir zamanda retweet ettiririm mesela. Bunun için nasıl dikkat ve özenle çalıştığımı görseler bu arkadaşlar bana salak derler herhalde. Bu benim umurumda olur mu? Hayır. Ben bir sürü kopya sayfa yapmak istemiyorum, benim sayfalarım canlı olmalı, birbirinin kopyası olmamalı ve başkalarıyla etkileşim kurmalı. Herhangi bir tweet bir Twitter kullanıcısı tarafından retweet edilmiş veya favorilere mi eklenmiş, o kullanıcının sayfasına mutlaka bakarım ve karşılık olarak benzer bir jest yapmak için aranırım. Bunu yapmıyorsam bir şey bulamamışımdır veya sayfada bana ters gelen bir şeyler vardır. Sırf etkileşim olsun diye karşılık vermem ama karşılık vermeyi isterim ve bunun için bakınırım.

Bazı Twitter fenomenleri bir sayfa açarlar, bakarsın sayfada 10-15 tane tweet var ama sayfanın takipçileri 10 bin kişi...mesela. Bu nasıl mümkün olabilir ki, o kadarcık tweet'le o kadar takipçi toplamak için tweet'lerde, tweet'lerin konusunda falan bir olağanüstülük, korkunç bir cazibe olması lazım, acaip popüler bir konu, insanların çok ilgisini çekecek bir şey...öyle olabilir belki. Ama bakıyorsun arkadaş 'Günaydın', 'Şarjım çok çabuk bitiyor, isyanlardayım', 'Bayılırım etli pirinç pilavına', 'Aşkım seni çok özledim' vb. bir şeyler sallamış; takip eden edene! Ortam öyle bir halde ki özlü sözler bile insana baygınlık veriyor artık, hatta beğendikleri bile, çünkü orada, burada, şurada, her yerde görmekten bıkıyorsun; ama özlü söz falan bile olmayan saçma sapan laflar binlerce takipçi toplamış; olacak iş değil.

Twitter'da aktif bir şekilde var olmaya başladıktan sonra, bir süre için takılmıştım bu takipçi meselesine; ben de yapabileyim, benim de olsun, nasıl yapıyorlar falan...Kıytırık Twitter fenomenleri olarak adlandırdığım sayfalarda nasıl yapıldığını görünce hevesim kaçtı. Ben şey beklemişim herhalde; böyle çok zekice, çok orijinal şeyler yapılmış, ben de kendimce öyle bir şeyler icat etmeye çalışıcam, önünde sonunda olacak...belki. Baktım ki hiç de öyle değilmiş.

Twitter'da popüler olmak benim gibi web sitesini tanıtmak isteyen biri için önemsiz değil elbette, Binkelam için elimden gelen her şeyi yapıyorum ve bu da yapmam gereken şeylerden biri. Ama şimdi daha serin bakıyorum oraya, insanların uyguladığı şekiller hoşuma gitmedi, ben bir yere geleceksem bu benim yöntemlerimle olsun istiyorum; daha yavaş sonuç verebilir ama bana göre daha saygın ve kaliteli çalışmalar bunlar. Diğer türlü insanlarda aptal yerine koyuldukları duygusu uyanabilir, bazı Twitter sayfaları bende bu izlenimi uyandırıyor, benim sayfalarım o etkiyi yapsın istemiyorum. Beğenen-beğenmeyen olur, ilgilenen-ilgilenmeyen olur ama o izlenimi uyandırmasın.

2 yorum:

  1. Bir twetter cahili olmama rağmen anlatımınızdan,eğer yavaş yavaş kullanmaya heves edersem ki pek vaktim olamıyor maalesef,bu değerli saptamalarınızı izninizle kopyalayıp,incelemek isterim.Bu arada nasıl merak ediyorum sizi anlatamam.Ama burada tanımak nasipmiş.Saygılarım ve sevgimle.Ece ablanız.

    YanıtlaSil
  2. twittera ısınamadım. Blog okumuyor twitter okuyucusu. Anlık twet okuyorlar.. Paylaşım yapıyorum ama dönüş almıyorum twitterdan.

    YanıtlaSil