7 Ağustos 2015 Cuma

Sevgili Google; Seninle Binkelam İsmini Kullanan Sahtekarlar Hakkında...


Sevgili Google; seninle Binkelam ismini kullanan sahtekarlar hakkında konuşmak istiyorum. Çok ayıp ediyorlar, site sahipleri hangi biriyle uğraşsın, sen bu tiplere karşı bir şey yapamıyor musun yahu? Konuya bir el atmanı rica ediyorum, lütfen.

Şimdi bak; blog ve site sahipleri olarak bir çoğumuz internette yer alan fotoğrafları kullanıyoruz. Açıkçası; bir başkasının ürününü, hizmetini, ne bileyim yemek tarifini, şusunu busunu sanki kendime aitmiş gibi göstermedikten sonra (Ki ben yapmam) ben bundan rahatsız olmuyorum. Başka türlü olmaz çünkü, ben country tarzı dekorasyon hakkında yazı yazıcam mesela, böyle bir konu fotoğrafsız olmaz, başka türlü nasıl fotoğraf temin edicem? Tek bir markanın veya kişinin ürünlerini veya hizmetlerini tanıtıyorsam onu belirtiyorum zaten; şunun elbiseleri, bunun fotoğrafları gibi.

Şimdi sana Binkelam isminin kötü bir şekilde kullanılmasından neyi kastettiğimi anlatayım. Bu kelime bir yazının içinde geçer veya başka bir şekilde (Aynı şekilde olamıyor zaten) başka bir sitenin isminde de kullanılır; onları kastetmiyorum. Neticede bu bana tescillenmiş bir kelime değil. Ben şunu kastediyorum: 'X renkteki siyah banyo dolapları-binkelam.com skalası; diye bir şey yapıyorlar mesela. Veya da diyor ki; keten takım elbise modelleri-binkelam.com modelleri.Bilmem ney modelleri-Binkelam.com stilleri; diye yazıyor. Yani, kendi sitesine yönlendirme yapıyor ama bunu senin sitende (de) bulunan bir konuyu, senin sitenin adını uzantısı ile beraber kullanarak yapıyor. Bir nevi link çalma olayı sanırım, üstelik bazen en nefret ettiğim şeylerden biriyle beraber yapıyorlar bunu; başlığa tıkladığın zaman altında alakasız bir konu veya fotoğraflar çıkıyor. 'Ben bunu kendi sitelerimde yapmam' dediğim şeylerden biridir ama arkadaş sitemin ismini kullanarak yapıyor. Yapamasın yahu, ne münasebet! Çok rica ediyorum sevgili Google, lütfen yapamasın. Ben oturup özgün yazılar yazıyorum, fotoğraflar indirip tek tek isimlendiriyorum, bilmem ne; adam (adam?!?) böyle şeyler yaparak sitemin isminden sebepleniyor. Bu tip sahtekarlığın daha belirli bir ismi vardır ama ben onu bilmediğim için bu kadar anlatabiliyorum, sen anlarsın, idare et. Ve buna engel olmanın bir yolunu bul lütfen.

Aslında senin de böyle şeylerden hoşlanmadığını biliyorum Google, şekerim; ama öte yandan sana iyi para kazandıran bazı büyük sitelerin bazı üçkağıtlarına göz yumduğun yolunda söylentiler de var, bilemiycem. Yapıyor musun böyle bir şey? Bilemiyorum, olabilir.

Selam eder gözlerinden öperim. Sana zahmet boş bir zamanında şu sıkıntıma (Sıkıntımıza...da olabilir, bu bir tek benim başıma gelmiyordur herhalde) bi el atıver. Saygılar, Hilal...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder