27 Nisan 2015 Pazartesi

Kadınlar, Kadın Günleri, Börekler, Pastalar Vs.


Şahsen kadın günleri ile direkt ilgili bir kadın değilim. Hayır, olayım desem, millet çeşit çeşit pastalar, börekler, kurabiyeler, salatalar, bilmem neler yapıyor bugünlerde; ben ne yapıcam, gidip satın alıcam, başka türlüsünü beceremem çünkü; olayın ruhuna aykırı. Gerçi ne olacak, benim günüm de ruhsuz oluversin, 'Bizde böyle' desem o şekil de olur belki ama ne bileyim, çok nadir dahil oldum bu tür etkinliklere.

Ama yemesine bayılırım, o ayrı. Bu yüzden, ne zaman Belgin'de gün yapılsa mutlu olurum. Belgin 2 kat yukarıda oturuyor, 30 yıla yakın tanışıklığımız var, uzun yıllardır aynı apartmandayız, kız kardeşim gibidir biraz. Ne zaman onda gün olsa yaptığı şeylerden bana da getirir, ayrıca durduk yerde hamur işi yaparsa onlardan da getirir.

Geçende Belgin'de gün vardı. 'Bana da gelir mi bir şeyler?' dedim, 'Gelir tabii,' dedi, mutlu oldum. Tabaklar gelince mutluluğum tavan yaptı, bir kısmını akşam saatlerinde, bir kısmını da sabah kahvaltısında olmak üzere, ne getirdiyse yedim.

Sonra, az bir zaman geçti, ancak 15 gün galiba; oğlunun arkadaşlarının anneleri Belgin'e gelecek oldu...lar. Bu sefer 'Bana da gelir mi bir şeyler?' demedim, daha yeni demişim, kadın bunu misafirlerine yapıyor, mecbur mu bana da ayırmaya? Ama içim gitti, ne yalan söyleyeyim.

Belgin'in misafirlerinin geleceği gün ben dışarıdaydım. Uzun zamandır oturduğum evin 1 anahtarı ondadır bu arada, öyle gerekmişti, vermiştim, sonra da almadım. Gayet de iyi oldu, anahtarımı unutup çıktığım oldu, evdeki bir durum da aklımın kaldığı oldu falan. Neyse, Belgin beni aradı o gün, 'Senden 2 sandalye alabilir miyim?' dedi. Misafirler umduğundan kalabalık olacak demek ki. 'Ne istersen alabilirsin,' dedim.

Ondan sonra bana yine bir mutluluk bastı. Genç bir kızın annesi olan 51 yaşında kadınım, hiç utanmadan şu hesabı yaptım: Belgin bu zarif davranışımın ödülü olaraktan akşam yine hamur işleri getirir bana. Allaam ne saadet! (=

Akşam eve geldim, kapıyı açtım, salondaki masanın bir kısmı görünüyor, masada bir tabak gördüm. Saadetim perçinlendi, Belgin bir şeyler bırakmış. İyice içeri girince ne göreyim, tabağın yanında 2 de kase yok mu? Birinde makarna salatası, birinde mercimek salatası, tabakta da kurabiye, tatlı falan. 

Bana ayıracak kadar varsa  sandalye meselesi olmasa da getirirdi o tabakları bana, biliyorum. Melih (Eşi) ne zaman balık alsa benim içinde balık, salata, soğan falan olan tabağım hazırdır. Ama yine de böyle bir hesaplar yaptım işte. Pasta börek söz konusu oldu mu her türlü çıkar hesabını yaparım, hele ki ev yapımıysa. 

Belgin'le konuşmak lazım, kadın günleri faydalı şeyler, mis gibi sosyallik; 5 - 10 güne daha abone olsun. (=

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder